środa, 24 listopada 2010

Kominek - 5

Wyszywanie w ramach Świątecznego SAL 2010 - skończone.

Nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła czegoś po swojemu mimo, że starałam się trzymać dokładnie schematu i legendy.
Trzy odcienie kolorów zmieniłam na zbliżone, ponieważ potrzebne były niewielkie odcinki nici, więc zdecydowałam, że w ramach oszczędności zakupu całych motków nie będzie.

Co jeszcze zmieniłam?
Biały kominek wydał mi się taki mało ciepły, więc "okleiłam" go piaskowcem.
Cyferblat zegara także zyskał kolor piaskowy :)
Teraz nie tylko ogień w kominku, ale cały kominek wydaje się być cieplutki :)

Poproszę męża o przygotowanie - odnowienie starej ramki, a ja w międzyczasie przygotuję wyszywankę do oprawy.

Od jakiegoś czasu przygotowuję wyszywanki przeznaczone do umieszczenia w ramkach, w taki oto sposób:

1. wyszywankę piorę, a gdy jakiś kolor puszcza, to wyszywankę gotuję;
2. wyciskam z wody w ręczniku;
3. prasuję po lewej stronie na kocyku przykrytym płótnem bawełnianym - zaczynam prasować wyszywankę jeszcze wilgotną i doprowadzam ją do wysuszenia;
4. podklejam flizeliną;
5. przycinam do kształtu i wielkości ramki;
6. wstawiam wyszywankę w ramkę, dokładam "plecy" czyli twardą pytkę lub tekturkę i oklejam taśmą pakową lub zapinam haczykami, o ile ramka takowe posiada.

Takie usztywnianie wyszywanki przeznaczonej na obrazek jest o tyle dobre (sprawdziłam), że nie trzeba stosować ochronnej szybki, bo obrazek można co jakiś czas odświeżyć praniem.
Poza tym zawsze można zmienić zastosowanie wyszywanki i zamiast obrazka wyszywankę wmontować/wszyć w poszewkę na poduchę, bądź wykorzystać w jakiś inny sposób :)

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    rozanskg
    2010/11/24 15:21:53
    Śliczny, aż chce się usiąść przy tym kominku, zwłaszcza że na dworzu zimnooooo...
    -
    blankac
    2010/11/24 15:35:39
    sliny wzorek i wykonanie....az chce mi się wrócić do haftowania....
    -
    agulka77
    2010/11/24 15:56:58
    śliczny obrazek, czuć ciepło od niego, a zamiana kolorów kominka wyszła mu na dobre :)
    -
    Pandora
    2010/11/25 10:37:32
    Obrazek wygląda fantastycznie, zmiany na pewno wyszły mu na dobre. Pozdrawiam.
    -
    gaga1957
    2010/11/25 13:21:34
    Splociku zmieniłaś też kolor świec. Całość śliczna. Dobry też pomysł z oprawieniem bez szkła.Cieplutkie pozdrowienia z buziakami.
    -
    splocik
    2010/11/25 15:31:38
    Rozanskg - dziękuję :) Prawda, chce się usiąść przy kominku..., ale ja go nie mam w realu :(

    Blankac - dziękuję :) Jeśli zachęciłam Cię, to wracaj do haftowania :)

    Agulka77 - dziękuję :) Starałam się, by wyszło na dobre :))

    Pandora - dziękuję :) Chyba każda z nas ma chęć coś zmienić w wyszywanej robótce i często to robi :)

    Gaga1957 - dziękuję :) O świecach pisałam wcześniej. Na ten pomysł wpadłam, gdy miałam problem z odświeżeniem obrazka przyklejonego do tekturki i nie zabezpieczonego szybą.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    urszula97
    2010/11/25 19:27:53
    Jaki miły obrazek i karteczki,takie cieplutkie,swięta tuż tuż jak sie na to patrzy a jeszcze tyle roboty do świąt.
    -
    splocik
    2010/11/29 16:41:12
    Urszula97 - dziękuję :) prawda, teraz czas będzie uciekał dwa razy szybciej i nim obejrzymy się, trzeba będzie stroić choinkę i przygotowywać Wieczerzę :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń