niedziela, 19 grudnia 2010

Kominek - 6

Długo nie mogłam zdecydować się na kolor passe-partout.
Wahałam się, czy wybrać kolor kontrastowy, czy w tonacji ramki.

Ramka została odnowiona - pozbawiona pozostałości złotej farby z poprzedniego wieku, polakierowana i od razu odmłodniała o jakieś 50 lat :)
To nie żart - ramka ma około 70 lat :)

Po bliższym przypatrzeniu się ramce i kolorom na wyszywance, zdecydowałam się na passe-partout w kolorze zbliżonym do ramki i kominka.
Jednak nie zdawałam sobie sprawy, że mogę mieć problem ze znalezieniem odpowiedniego kartonika.
Naszukałam się, naszukałam, ale znalazłam...

Obrysowałam ramkę na kartoniku, pomniejszyłam rysunek o wycięcie po spodniej stronie ramki i wycięłam dwa owale.
Następnie w jednym narysowałam owal wewnętrzny i wycięłam otwór.

Pozostało mi zmontowanie wszystkich warstw, co udało mi się zrobić bez większych problemów, by uzyskać taki oto efekt.


Obrazek ma już swoje miejsce między innymi obrazkami - nawet widać kawałek ramki :)

Nad kominkiem wisi aniołek, który przywędrował do mnie od koleżanki - w zeszłym roku :)




1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    aneladgam
    2010/12/19 22:06:55
    Piękniejszej oprawy nawet nie jestem w stanie sobie wyobrazić. Brawo!
    -
    haftka54
    2010/12/19 22:10:49
    SUPER wyszło z tą rameczką! Rzeczy z lamusa bywają czasem bardzo pożyteczne!
    -
    hrabina.ee
    2010/12/19 22:15:15
    Ramka rewelacyjna, kocham takie kształty, razem z obrazkiem tworzą niesamowicie klimatyczną całość. Tak myślę, że może kiedys też będe miała takie obrazki okolicznościowe, niech no tylko dzieci podrosną!


    Anka
    -
    splocik
    2010/12/20 15:19:08
    Aneladgam - dziękuję :) Miło jest, gdy ktoś spojrzy z boku i potwierdzi słuszność decyzji. Oczywiście są różne gusta i ktoś może mieć inny pomysł.

    Haftka54 - dziękuję :) Napisałam, że ramka ma około 70 lat, ale nie jestem pewna, czy nie więcej :)

    Hrabina - dziękuję :) Ramka przeleżała u mnie naście lat (w pawlaczu) i widać dopiero teraz znalazła swoje nowe przeznaczenie.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    janeczka3333
    2010/12/20 17:13:52
    Naprawdę super to wymyśliłaś i efekt jest powalający. Pozdrawiam:)
    -
    splocik
    2010/12/20 19:24:27
    Janeczka3333 - dziękuję bardzo :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    gaga1957
    2010/12/20 20:56:38
    Obrazek śliczny, tylko zasiąść w fotelu. Przywołuje magię świąt. Warto nieraz przechowywać różne rzeczy. Ciekawe w czyich rękach ramka byla wcześniej. Całość śliczna i nastrojowa. Aniołek też ładny. Buziaki.
    -
    splocik
    2010/12/20 21:07:58
    Gaga1957 - dziękuję :) Obrazek jest magiczny, dlatego postanowiłam go wyszyć i mieć :)
    Pamiętam obrazek, który był w tej ramce i i wisiał w pokoju mojej Babci, a kto miał ramkę wcześniej, tego nie wiem :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    madziorek-myslipisane
    2010/12/20 23:09:52
    jaki cudny ! przepiękny. a oprawa jakby specjalna dla tego hafciku.
    To ja sobie jeszcze popatrzę .
    -
    blogagnieszki
    2010/12/21 00:51:14
    Pewnie ramka ma swoją rodzinną historię. Super, że ją odmłodziłaś i tak pięknie ubrałaś :).
    -
    splocik
    2010/12/21 08:02:37
    Madziorek - dziękuję :) Popatrz sobie... :))

    Blogagnieszki - dziękuję :) Ramka ma historię - może niezbyt bogatą, ale ma :)

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń