wtorek, 21 grudnia 2010

Skończone ostatnie drobiazgi



To pewnie ostatni wpis na temat świątecznych ozdób.

W tym roku moje szydełko śpi i obudziło się tylko na chwilkę, by wykonać sznureczek do zawieszek.
Nie zrobiłam też żadnej ozdoby na drutach.

Za to wyszywania było sporo, szczególnie haft matematyczny wiódł prym, ale czasem ustępował pola krzyżykom.
Tym sposobem powstało sporo kartek i drobnych ozdób świątecznych.

Oto ostatnie - wykończone drobiazgi.

Malutka choineczka - jako zawieszka ma już swoje miejsce między innymi drobiazgami zawieszonymi na specjalnej macie - wachlarzu.
Przy czym, nie zastosowałam (załączonego do kompleciku) drucika (wieszaczka), lecz wykonałam szydełkowy sznureczek z metalizowanej nitki.
Aniołek - to wyrób koleżanki, a gwiazdka kupiona kiedyś (dawno) - przypomina miłą sytuację.



Obrazki księżycowe otrzymały kartonikową oprawę, ale jeszcze nie podjęłam ostatecznej decyzji, czy będą wisiały, czy pozostaną stojące - oparte o coś, jak na fotce.
W jakiejkolwiek będą formie, na pewno przydzielę im inne miejsce.


Jeszcze maleństwo z ostatniej chwili - kotek grający na skrzypkach.

Znalazłam tego kotka dawno temu na jednej z wielu stron z takimi maleństwami, zapisałam schemat, a nie zapisałam strony.
Teraz (na prośbę) zmieniłam nieco schemat dodając atrybuty mikołajkowe i tak powstał maluśki kotek-mikołajek grający na skrzypeczkach.
On chyba gra kolędy...


W moim wykonaniu powstał dzisiaj - jego wielkość zamyka się w prostokąciku o wymiarach 15 x 17  krzyżyków.
Wyszyłam go na grubej kanwie nr 11 (44 oczka/10 cm) poczwórną nitką.
Wyprałam, wyprasowałam, podkleiłam flizeliną i... jeszcze nie wiem jakie będzie jego przeznaczenie.
Być może zasili grupkę zawieszek, a może wpadnie mi do głowy inny pomysł...

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    haftka54
    2010/12/21 15:20:00
    Fajniusie te hafciki, aż żal bierze, że nie mam czasu złapać igły!
    -
    nitkowa_czarownica
    2010/12/21 16:15:30
    Słodki kociak :)
    Pozdrawiam :)
    -
    w.cwiklinska
    2010/12/21 18:21:47
    prześliczne te Twoje prace- miłych i radosnych Świąt życzę Wanda
    -
    hrabina.ee
    2010/12/21 20:38:09
    Fajnie, że juz dobiegasz do mety, jesli tak to można ująć. Pomysłów jak zawsze u Ciebie tysiące, więc i kotek będzie wykorzystany.

    POzdrawiam

    Anka
    -
    aneladgam
    2010/12/21 21:55:51
    Zimowe widoczki przepiękne, a kotek figlarny :)
    Dziękujemy za piękną kartkę!
    -
    splocik
    2010/12/22 17:37:04
    Haftka54 - dziękuję :) Jeśli teraz nie masz czasu, to może na następne Święta uda się złapać igiełkę :)

    Nitkowa_czarownica - dziękuję :)

    W.cwiklinska - dziękuję :) Tobie także życzę radosnych Świąt :)

    Hrabina - dziękuję za miłe słówko :) Kotek już ukończony - o tym w notce wyżej :)

    Aneladgam - dziękuję :) Cieszę się, że kartka doszła i podoba się :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    mila-jas
    2010/12/25 13:01:38
    Hafciki cudowne,szczególnie te księżycowe mi się podobają .
    Powiedz mi gdzie mogę je poszukać - pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku !!!!
    Mila
    -
    splocik
    2010/12/27 07:17:02
    Mila-jas - dziękuję za odwiedziny i życzenia :) Obrazki księżycowe, to wynik inspiracji obrazkiem krzyżykowym, haftem matematycznym i konturowym, przy czym jeden obrazek, to moja przeróbka i montaż fragmentów dwóch różnych obrazków :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń