czwartek, 25 kwietnia 2024

Rękodzieło do przysłowia - kwiecień

No tak, w zabawie tak już bywa, że raz jest łatwiej, a raz trudniej, ale od czego nasze szare komórki (?); chyba od tego, by od czasu do czasu trochę bardziej popracowały.
Myślę, że nie tylko ja stanęłam przed dylematem, co zrobić... do słów zawartych w poniższych przysłowiach na kwiecień w zabawie Rękodzieło i przysłowia albo...2

1. Ręka mistrza więcej znaczy niż narzędzie u partaczy.
2. Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali. 

Długo zastanawiałam się, które słowo wybrać i co wykonać...
Doszłam do wniosku, że postawiłam Wam i sobie trudne zadanie.
Niby słowa proste, ale przypasować do nich jakieś rękodzieło, to już nie takie proste..., ale nie niewykonalne.

Ostatecznie pomyślałam, że słowa "więcej znaczy niż" są w rękodzielnictwie największą wartością.
Dlaczego tak sądzę?
Otóż dlatego, że nawet najmniejsza rzecz wykonana własnoręcznie więcej znaczy niż drogocenny wyrób maszynowy.
 
Dlatego też postanowiłam przedstawić haftowane literki, które właśnie skończyłam.
Wykonałam je w prezencie dla kogoś bliskiego, komu bardzo spodobały się literki - obrazki wiszące w moim domu.


Myślę, że taki prezent jest cenniejszy od kupionego.
Nie dosyć, że wykonany przez obdarowującego własnoręcznie, to jeszcze wykonany z sercem.


Wiem, że ta kolorystyka najbardziej pasuje do wystroju wnętrza. 


Obrazki dołączyły do kwietniowej galerii zabawy - TUTAJ


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

16 komentarzy:

  1. Literki są śliczne i na pewno nie ma drugich takich samych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - dziękuję :)
      No tak, wzór zakłada inne kolory, a ale ja dobrałam je sama pod kątem adresatki.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Bardzo piękna ilustracja fragmentu przysłowia. Literki haftowane są urzekające.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super interpretacja , literowe obrazki pięknie się prezentują, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Splociku, masz rację - o wiele cenniejsze są rzeczy zrobione własnoręcznie niż przez maszyny w tysiącach egzemplarzy... Cudne literki, bardzo ładny wzór.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne i oryginalne.
    Pozdrawiam - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne literki. Świetna interpretacja. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wcale mnie nie dziwi, ze sie spodobały- hafty przepiękne :) świetny prezent:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Polubiłam te litery - to piękny alfabet. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń