środa, 10 kwietnia 2024

Miesiąc wcześniej niż rok temu

Porównałam kwitnienie kwiatów, zwłaszcza tulipanów z zeszłym rokiem.
Okazało się, że to, co uchwyciłam na fotkach wczoraj, to rok temu tak wyglądało miesiąc później - TUTAJ

Jak zrozumieć to, co dzieje się w przyrodzie?
Teraz pogoda szaleje, wczoraj upał, że na krótki rękaw było gorąco, a dzisiaj długi rękaw i kurtka ochroniły przed przeziębieniem.

Wystarczy porównać tulipany... 
- fotka z wczoraj

i fotka z dzisiaj


Inna fotka z wczoraj...


i fotka z dzisiaj. 


Widać, że nawet tulipany chętnie założyłyby kurtki.

No to teraz dalszy ciąg kwiatków z wczoraj na uciechę oczom.

Ani jeden kwiat nie ma innego oczka.


Te trzy też nie różnią się od siebie. 


Wielopłatkowe nadal się nie zmieniły na jednopłatkowe.


Pięknie wybarwiony kielich.

Ciekawie układają się płatki kwiatowe.


Małe botaniczne tulipanki. 



Wydawało mi się, że wybrałam wszystkie cebulki tulipanów, gdy postanowiłam przenieść je w inne miejsce, a teraz mam taką niespodziankę. 


Omiegi, to takie małe słoneczka w ogrodzie.


Tradycyjne żółte żonkile w tym roku nie dopisały, ale te jasnożółte z żółtym środkiem zwiększyły liczbę kwiatków. 


Zawilce zaczęły panoszyć się wszędzie i co mam z nimi zrobić? 


Ograniczyłam znacznie kępy szafirków rozdając wszystkim chętnym do ich przygarnięcia i pewnie tak zrobię z zawilcami. 

Brunera jak siostra niezapominajki.


Bergenia z pomiędzy liści wysunęła łodyżki z drobnymi kwiatkami. 


Sasanki zaczynają przekwitać, ale jeszcze zamknięte pąki ma sasanka czerwona, więc rozkwitnie lada dzień. 
Jak nie zapomnę, to dodam fotkę, gdy rozwinie kwiatki. 



Pierwiosnki kwitną we właściwym czasie, bo w zasadzie są zwiastunami wiosny. 



Zajrzałam tulipanom w oczka... :)




Zadziwiają mnie te pokolorowane płatki kwiatów. 


Ten jest moim ulubieńcem i każdego roku zastanawiam się, jak rozłożą się kolory na płatkach i czy przybędzie kilka nowych w tak ułożonych kolorach, ale ciągle jest jeden, jakby cebulka nie rozmnażała się. 


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

22 komentarze:

  1. Masz prześliczne tulipany. U mnie mało ich po zimie wyszło, bo nornice zjadły cebulki, niestety.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Chyba nornice mnie omijają, chociaż czasami widzę otworki w ziemi, takie, jakie robią nornice.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Fakt tulipany lubię , sporo masz tych kwiatków w ogródku ale ten ostatni jest faktycznie rewelacyjny, pierwszy raz takiego widzę.
    A temperatura chyba oszalała u mnie zaczęły kwitnąć konwalie a to ponoć majowy kwiat .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne tulipanki ,masz ich bardzo dużo .Oj,zakręciła mi się łezka w oku na wspomnienie działki której już nie mam.
    Pięknego kwitnienia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Też kiedyś będę musiała się z nimi pożegnać, ale fotki pozostaną .
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Przepiękne kwiatki! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne kwiaty, wszystkie. Tulipany cudo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Piękne Twoje tulipany. Botaniczne mam obydwa gatunki i jeszcze jeden (zaskoczyły mnie, bo o nich zapomniałam), mają nieco wyższe łodygi. Faktycznie przynajmniej o miesiąc wcześniej wszystko kwitnie. Dziś już widziałam pierwsze kwitnące jabłonie (zdziwiłam się ogromnie). Piwonie, które rozwijają się w maju mają już pączki (w moim małym ogrodzie) i to dużo, w zeszłym roku były tylko dwa kwiaty. A w sumie rosną u mnie cztery lata i posadzone były z maleńkiego korzonka. Dziwny rok. Upały były już zdecydowanie letnie, nawet nie zdążyłam poprzynosić letnich ubrań z piwnicy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - dziękuję :)
      Mam jeszcze jeden ciekawy tulipanek, ale w tym roku nie zakwitł, może posadziłam go za głęboko, muszę to poprawić.
      Moja papierówka już kwitnie, a stara jabłoń też ma kwiaty, ale mniej, bo wykonaliśmy cięcie odmładzające.
      Piwonia majowa też ma już spore pączki.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Piękne kwiaty i super zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile pieknych kwiatów, zazdraszczam (oczywiście tak pozytywnie). Nie mam ogródka, jedynie kawałek balkonu, więc nie mam możliwości mieć tylu kwiatów. A szkoda, cudnie to u Ciebie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - dziękuję :)
      Na kawałku balkonu też możesz mieć tulipany. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Piękne kwiecie! Ależ ja uwielbiam tę porę roku! Mimo alregi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Też lubię tę porę roku. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Jak piękne ile kwiatków -prześlicznie jest u ciebie :) ooo ale te dwa ostatnie urocze Ach ta pogoda tylko kwiatki straszy ja codziennie inspekcję robie, czy przypadkiem coś nie pomarzło ...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato - dziękuję :)
      Ostatnie trzy dni nie byłam na działce i nie wiem co zastanę, gdy pójdę tam jak się ociepli.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń