poniedziałek, 27 maja 2024

Gra kolorów - zakończenie - do majowego przysłowia

Na chwilę wrócę do tematu "Gra kolorów", którym objęłam haftowanie trzech obrazków z serii Kalendarz przyrody
 
Długo szukałam odpowiednich ramek, ponieważ zamówienie takich na wymiar kosztowałby mnie 2 albo 3 razy drożej, a na to nie mogę sobie pozwolić.
Przymierzałam się do ramek większych i zastosowania passe partout, ale tu też był problem, bo musiałoby być ono po bokach szersze niż na dole i górze obrazka.
Kupiłam więc ramki, które miały jeden wymiar prawidłowy, a drugi nieco większy i czekałam na pojawienie się pomysłu w mojej głowie.

Przyznam, że pojawiały się różne pomysły. by jeden bok lub oba boki obrazków jakoś przedłużyć stosując jednobarwne paski, czy skośne paseczki z iksów.
Jednak żaden pomysł nie uzyskał mojej akceptacji, dopiero ostatni pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.
Pomysł ten polegał na tym, że z obu stron każdego obrazka dodam swoją wizję dalszego widoku.

Zanim przejdę do dalszej części, przypomnę wytyczne majowego zadania w zabawie Rękodzieło i przysłowia albo...2
Mam nadzieję, że dotrwacie do końca tej historii. 

Wytyczne na maj, to:
1. Przysłowie
Ręka pracuje, głowa rozkazuje. 

2.Cytat  
"Podstawowe składniki kreatywności są dokładnie takie same dla wszystkich: odwaga, czary, pozwolenie, wytrwałość, ufność - a te elementy są dostępne dla wszystkich. To wcale nie oznacza, że twórcze życie zawsze jest łatwe, oznacza natomiast, że twórcze życie jest możliwe." - Elizabeth Gilbert

Do tego, co napisałam wyżej pasuje całe przysłowie oraz słowa z cytatu - odwaga, wytrwałość.
Głowa mocno pracowała i uruchamiając wyobraźnię rozkazywała, jak dany bok obrazka mógłby wyglądać, gdyby projektowała to autorka schematów. 
Ręka pracowała szyjąc iksy według wskazówek głowy.

Jestem niezmiernie zadowolona, że moja odwaga, by zrealizować ten pomysł i wytrwałość w stawianiu kolejnych krzyżyków sprawiły, iż dokonałam tych niewielkich zmian w obrazkach, przez co dopasowałam ich wielkość do ramek.
Mam nadzieję, że autorce również spodobałyby się te dodatkowe krzyżyki.

Pozostało mi już tylko przedstawienie obrazków przed i po zmianie oraz oprawionych, gotowych do zawieszenia. 

Gra kolorów 1 - Styczeń  
Na dolnej fotce zaznaczyłam czerwonymi liniami, po których poszerzyłam obrazek - po kliknięciu na obrazek widać to lepiej..



Gra kolorów 2 - Luty  
Tu także, na dolnej fotce, czerwone linie wskazują, gdzie kończyły się boki obrazka wg schematu.
I tu również, na dolnej fotce, po czerwonych liniach dodałam krzyżyków w szerokości obrazka. 



Jak się okazało, po wypraniu wymiary obrazków nieco się zmniejszyły.
Po przymiarce do ramek, miałam trzy wyjścia - albo (1) dodać jeszcze krzyżyków z boku oraz na dole lub na górze albo (2) wykonać półcentymetrowe passe partout albo (3) oprawić z widocznym białym obrzeżem z kanwy.

Jak widać, szczególnie na trzecim obrazku, wybrałam wyjście trzecie - kanwa występuje jako białe obrzeże, bo wycinanie tak wąskiego passe partout jakoś do mnie nie przemówiło. 
Ramki mają wymiary wewnętrzne 23 x 17 cm.


Oprawione obrazki dołączają do galerii zabawy - TUTAJ.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

34 komentarze:

  1. Obrazki z Twoimi poprawkami wydają się jakby pełniejsze, są dokończone i według mnie wyglądają lepiej niż oryginały. Świetna robota :) Wszystkie trzy bardzo mi się podobają. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anko - dziękuję :)
      Gdybym trafiła na ramki w odpowiednich wymiarach, tych dodatków by nie było. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Wspaniałe obrazki, a dopracowanie ich żeby pasowały do ramek, to już prawdziwe mistrzostwo. Gratuluję. Świetnie też pasują do realizacji przysłowia i cytatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - dziękuję :)
      Odważyłam się i jestem zadowolona z efektu. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Przepiękne hafty!!! Oprawione i wszystkie razem wyglądają imponująco. Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Spodobało mi się to, że są w podobnej tonacji.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Ogrom pracy, podziwiam. Gratuluję pomysłu na dodatkowe krzyżyki i ich wyszycie. Wyszło pięknie, obrazki będą na pewno ciekawą ozdobą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paniuśko - dziękuję :)
      Już wiszą. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Przepiękne obrazy podziwiam cierpliwość przy ich haftowaniu 🙂w ramkach prezentują się wspaniale 😊
    Serdeczność przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylo - dziękuję :)
      Z wiekiem cierpliwości przybywa. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Wow....Przecudne hafty. Znam problem doboru ramki. Ja się poddałam i obrazek, który dostałam od wnuków (haft diamentowy) zaniosłam do szklarza. Droga inwestycja, fakt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - dziękuję :)
      Ja bardzo rzadko poddaję się w kwestii zamawiania ramek.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Świetny pomysł, dobrze pomyślane, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Czasami trzeba ruszyć szare komórki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Przepiękny tryptyk! pomysł i wykonanie godne mistrza, ale ciekawe jakby wyglądały w szerszym pass-partu i w szerszej ramie? pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Na pewno wyglądałyby świetnie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Super! Podziwiam, że Ci się chciało :) Od czwartku bylam nieco offline, wpierw urodziny Syna, a potem sieć grzebała w nadajniku, ale powrociłam i nadrabiam zaległości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      Czasami trzeba chcieć i nie ma wyjścia innego. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Jakie piękne te obrazki. Ramki bardzo podkreślają ich urok i wyrazistość.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podziwiam Cię, nie dość, że wyszło bardzo ładnie, to jeszcze na dodatek nie poszłaś na łatwiznę i wszystko spięłaś po swojemu. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - dziękuję :)
      Lubię wyzwania. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Genialny pomysł z dodaniem "brakujących" brzegów! Wiesz, wydaje mi się, że te twoje dodane fragmenty dopełniają oryginał i sprawiają, że obrazki są ładniejsze, pełniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Postawiłam sobie wyzwanie i jestem z siebie zadowolona, że sprostałam. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Piękny tryptyk zrobiłaś :) I to, że powiększyłaś trochę obrazki dodało im uroku (zgadzam się z wcześniejszymi komentarzami).
    Sam pomysł jest świetny i myślę, że w przyszłości będzie inspiracją dla niektórych hafciarek - dla mnie na pewno.
    Gratuluję realizacji wyzwania - masz być z czego dumna.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję :)
      Mam nadzieję, że mój pomysł pomoże niejednej hafciarce uratować obrazek. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Przepiękne prace, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń