piątek, 8 stycznia 2010

Cierpliwe kobietki... czekały...

One są tak cierpliwe jak ja [prawie :) ?].

Czekały..., czekały... (pół roku) i doczekały się finału.

Nic nie mówiły, ale zerkały na mnie od czasu do czasu i przypominały, że obiecałam zająć się nimi, gdy pomysł dojrzeje.
Pomysł dojrzał jakiś czas temu, ale nastały inne WAŻNE robótki i kobietki znów musiały poczekać.
Później przyszły Święta i totalny brak czasu na coś, co nie było nimi związane.

Postanowiłam (do końca minionego roku) ukończyć rozpoczęte robótki i tak się też stało - większość robótek została skończona, ale pisać o nich będę jeszcze w kilku najbliższych notkach.

Dziś o hafciarce i dziewiarce mowa.

Najpierw, po skończeniu wyszywania myślałam oprawić je oddzielnie i powiesić blisko siebie, ale potem wpadłam na pomysł połączenia ich w jednej ramce.
Oczywiście pomysł był, ale odpowiedniej ramki brak.
Poszukiwania były długie i mało skuteczne, aż wpadłam na kolejny (genialny!) pomysł i trzeba było szukać nie tylko ramki, ale kawałka materiału o odpowiedniej kolorystyce.

Koniec, końców między Świętami, a Nowym Rokiem oprawiłam hafciki w taki oto sposób:



Następnie poszła w ruch maszyna (stara, dobra "Łuczniczka") i uszyta została firaneczka.
Do jej zawieszenia posłużył plastikowy drut, który ostał mi się z dawnych czasów - drugi drut gdzieś przepadł albo złamał się i trafił na śmietnik.

Na środku zastosowałam przewiązanie ozdobną taśmą pasmanteryjną, którą naszyłam także na bokach firaneczki - jest tak, jak było w pomyśle.
Z płaskiego obrazka zrobił się przestrzenny - z efektu jestem zadowolona.
Znów coś nowego zagościło na ścianie pokoiku.



Ten obrazek potraktuję (tak robię co roku), jako pamiątkową robótkę na mój dzień, który jest tuż, tuż, ale o tym w swoim czasie.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    zula-z
    2010/01/08 16:00:47
    Piękne!
    Można się uśmiechnąć o schematy wzorów?
    Pozdrawiam
    Zula
    -
    auntivory
    2010/01/08 18:14:00
    Przecudne, zwlaszcza podoba mi sie ten pomysl z zaslonka. Brakuje tylko pani szydelkujacej...
    -
    aneladgam
    2010/01/08 19:19:37
    Świetna aranżacja! Jak dwie znajome na pogaduszko-robótkach, bardzo mi się podobają!
    -
    janola
    2010/01/08 19:53:00
    Fantastyczny pomysł, no nie mogę się napatrzec.
    Pozdrawiam i jeszcze raz zerkam ;-)
    -
    Antonina14
    2010/01/08 20:14:45
    Wyjątkowo piękny obrazek. Jestem pod wrażeniem.
    -
    3nereida
    2010/01/08 20:23:29
    Pomysł fantastyczny. Obrazek wygląda jak podglądnięte przez okno .Gratuluję wyobraźni.
    -
    myszszeczkunia
    2010/01/08 20:23:36
    Świetna oprawa:) I świetne wykonanie!
    -
    splocik
    2010/01/08 21:45:37
    Zula-z - dziękuję :) Odezwij się na malia.

    Auntivory - ślicznie dziękuję :) Czasami pomysły mogą zaskoczyć nas samych :))) To prawda, brakuje szydełkującej, ale wtedy obrazek musiałby zmienić formę na jeszcze inną :)

    Aneladgam - dziękuję :) Mogą to być także Matka i Córka lub Babcia i Wnuczka :))

    Janola - pięknie dziękuję :) Wróć tu gdy będziesz miała ochotę znów na nie popatrzeć :)) Może jutro? :)))

    Antonina14 - dziękuję :) Miło mi :)

    3nereida - dziękuję bardzo :)

    Myszeczkunia - ślicznie dziękuję :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    justyha1
    2010/01/08 22:10:27
    Gratuluję pomysłu, pięknie to wygląda
    -
    art-glass-ak
    2010/01/09 11:10:02
    Ale super - i pomysł i wykonanie!
    -
    askoz
    2010/01/10 02:20:12
    Śliczne okienko twórcze
    -
    splocik
    2010/01/10 09:27:31
    Justyha1 - bardzo dziękuję :)

    Art-glass-ak - ślicznie dziękuję :)

    Askoz - dziękuję :)

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń