wtorek, 12 stycznia 2010

Serduszkowanie rozpoczęte

Dwa punkty o serduszkach.

1. Serduszko z drutu.

Do wykonania serduszka zastosowałam:
- włochaty drucik, który zastosowałam przy wykonywaniu motylków,
- tkaninową różyczkę - jakich pełno w sklepach z drobiazgami dekoracyjnymi, - tasiemkę na kokardkę.

Na fotce różyczka, drucik i jedno uformowane już serduszko.
Końce drucika zwinięte są spiralnie.



Gotowe serduszko.


Zrobiłam je z myślą o wszystkich, którzy złożyli mi życzenia urodzinowe wszelkimi sposobami - w komentarzu, pocztą mailową i tradycyjną, telefonicznie i osobiście.

Dziękuję Wam pięknie :)

Może ono posłużyć do dekoracji domu, kartek, pudełek i co tam jeszcze głowa wymyśli. 



Zrobiłam jeszcze jedno serduszko i połączyłam oba - tworzą dobraną parę.



2. Szydełkowe serduszko - schemat.

Drugie serduszko, a właściwie jego "serce" - to schemat, o który prosiło mnie wiele osób.
Schemat ten pochodzi z gazetki "Diana Robótki" nr 3/2005 i jest środkiem do wykonania większego serduszka.

 

Ponieważ ma to być inspiracja, więc nie podaję schematu zewnętrznego, ale podpowiem, że powyższy środek można obramować w dowolny - indywidualny sposób.
Może to być koronka siatkowa złożona tylko z łańcuszków, może to być koronka złożona z wachlarzyków, a może być tak, ja to zrobiłam.

3 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    lorena24
    2010/01/12 16:20:15
    Świetny pomysł na zrobienie i zastosowanie serduszek:)
    -
    aneladgam
    2010/01/12 19:58:06
    O, ja kilka dni temu też z mechatego druciku robiłam serduszko - na wymiankę, więc jeszcze się zdjęciem nie pochwalę :) Powiem tylko, że ozdobiło ramkę na zdjęcie :)
    -
    grazka-1
    2010/01/12 21:50:26
    Splociku, poratuj, proszę. Próbowałam wstawić kod banerka z numerem do głosowania na blog roku i nie mogę go znależć. To znaczy znalazłam kod do całej stronki, do której odsyła napis "ten blog bierze udział..." ale nie wiem, która część należy tylko do tego znaczka. Będę wdzięczna za pomoc. Mój adres klub-igielka@wp.pl
    -
    splocik
    2010/01/13 08:07:00
    Lorena24 - dziękuję bardzo :)

    Aneladgam - wiedziałam, że wykorzystacie mechate druciki w odpowiednim czasie i w odpowiedni sposób. Pochwal się zdjęciem (choć na maila) - jestem ogromnie ciekawa :)

    Grazka-1 - zajrzyj do skrzynki, a jakby były jakieś problemy - napisz w mailu - poradzimy sobie.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Motylek73
    2010/01/13 20:04:45
    Splociku, schemat oraz podpowiedź z drucikowym serduszkiem bardzo na czasie.
    Ja wczoraj zrobiłam pierwsze dwa serduszka na szydełku, ale wg "przepisu" Antoniny. Ponieważ różowych nici mam pod dostatkiem chętnie spróbuję serduszko wg twojego schemaciku.
    A tak wogóle to dzisiaj rano przyglądałam się sercu, które dostałam od Ciebie jakiś czas temu zastanawiając się, czy dałabym radę takie zrobić bez schematu.

    Dzięki za kołysankę, ale nie teraz! Teraz jestem w pracy! A jak zasnę tutaj?

    Pozdrawiam,
    -
    splocik
    2010/01/13 20:23:10
    Motylku - bardzo cieszę z Twoich odwiedzin :)
    Kołysankę tylko zaczęłam właśnie dlatego, że jesteś w pracy :)))
    Tamto serduszko jest proste, ale jeśli będzie potrzeba...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      vivictoria
      2010/01/14 10:53:25
      Głosik oddany! Z przyjemnością.
      -
      Marta 52
      2010/01/14 11:36:01
      Gdzie można kupić takie mechate druciki
      -
      Gość
      2010/01/14 11:37:15
      Gdzie się kupuje takie mechate druciki
      -
      fusilla
      2010/01/14 16:38:58
      Głosik pisnął był! :-)))))
      -
      grazka-1
      2010/01/14 17:35:38
      Dziękuję, Splociku! Udało się :-)
      -
      Motylek73
      2010/01/14 18:44:47
      Splociku, nie wątpię, że dla Ciebie tamto serduszko jest proste - w moim przypadku wygląda to nieco inaczej.
      Wiem, że wiele osób prosi Cię o pomoc, a w związku z tym, że i tak mam kilka innych serduszek do zrobienia, to odłóżmy to na "kiedyś". Chyba, że akurat wpadnie Ci w ręce tamten schemat.

      A wiesz, że twoja kołysanka zadziałała wczoraj wieczorem?

      Pozdrawiam wyspana,
      -
      splocik
      2010/01/15 11:29:46
      Vivi - ślicznie dziękuję :)

      Marta - ja kupiłam w centrum ogrodniczym, ale może są dostępne w innych sklepach z drobiazgami dekoracyjnymi :)

      Fusilla - dziękuje ślicznie :)

      Grazka-1 - miło, że mogłam pomóc :)

      Motylku - obiecuję podrzucić, jak wpadnie mi w ręce :)
      Cieszę się, że kołysanka była skuteczna, za to ja dziś nie wyspałam się - pewnie przeszło na mnie :))))

      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      hrabina.ee
      2010/01/15 21:51:46
      Splociku, dzis po raz pierwszy weszłam na internet.

      Przesyłam Ci spóźnione życzenia - niech życie przynosi Ci to, czego pragniesz, a także to, co będzie dla Ciebie miłą niespodzianką!

      Anka
      -
      splocik
      2010/01/17 15:35:44
      Hrabina - dziękuję bardzo za życzenia i poprawkę :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń