piątek, 10 lutego 2012

Wiosna zaczęła się falstartem

Pisałam, że zaczęłam przywoływać wiosnę i...

Ponieważ wyszywam tylko Ariadną, zastosowałam zamianę mulin.
Na stronie zamiennika mulin dokonałam zamiany z DMC na Ariadnę.
Jednak patrząc na gotowy obrazek na fotce miałam wrażenie, że coś mi nie pasuje.
Okazało się, że w legendzie kolorów jeden kolor DMC (581) znacznie, bardzo znacznie różnił się od koloru Anchor (280). Właściwie to zupełnie inny kolor.
Sprawdziłam zamianę mulin z Anchor na Ariadnę i wówczas zdecydowałam o ostatecznej kolorystyce mulin.

Tak wyglądał kolor wg DMC

A tak wygląda kolor wg Anchor

Ta druga opcja została przyjęta do realizacji tego obrazka i pozostałych pór roku.

Falstart okazał się proroczy, bo gdy wyprułam dolny fragment wyszywanki, temperatura zaczęła spadać i usłyszałam w moim ulubionym radio, że w nocy ma być - 19 st. C.
Szybko chwyciłam za igłę i uzupełniłam wypruty fragment - mam nadzieję, że od jutra temperatura zacznie rosnąć od minus do zera :))

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    gaga1957
    2012/02/10 19:11:58
    Zapowiada sie bardzo ładnie, ale to będą maleństwa. Pozdrawiam cieplutko.
    -
    gaga1957
    2012/02/10 19:44:32
    To będą slodkie maleństwa, wyszywaj szybko, bo zimno i oko trzeba ogrzać. Buziaki
    -
    Gość: onika27, *.zone4.bethere.co.uk
    2012/02/10 23:05:37
    Ja też miałam podobny problem przy zamianie kolorów.Naprawdę uważam ze cos takiego to porazka.Na szczęście miałas malutko do wyprucia A jak byś póżniej sie zorientowała? ja miałam problem z kolorkami przy zakupionych na haftach Polskich schematach od tej pory najpierw wszystko porównuje Miłego wyszywania
    -
    splocik
    2012/02/11 14:42:22
    Gaga1957 - dziękuję :) Tak, to będą maleństwa, które da się obrysować prostokątem 8,5 x 10,5 cm.

    Onika27 - ja miałam ten problem na początku wyszywania delfinków - chodziło o księżyc, ale tam zamiana była z innych nici.
    Teraz starałam się pilnować przy zamianie, ale nie porównałam kolorów DMC i Anchor i tu był mój błąd i nie nazwałabym tego porażką. Porażka byłaby, gdybym mimo to wyszywała dalej i niezadowolana z końcowego efektu wrzuciłabym pracę na dno szuflady.
    Masz rację trzeba porównywać zanim zacznie się wyszywać, ale czasami dopiero przy wyszywaniu widać, że coś nie pasuje.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2012/02/12 13:45:57
    Onika27 - no i wszystko jasne :))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń