czwartek, 22 czerwca 2023

Majowo-czerwcowe wspomnienie z ogródka

W drugiej połowie maja skończyły się tulipany, ale rozkwitły inne kwiaty i znów zrobiło się kolorowo.
Ciągle sucho i ciągle walka o przetrwanie roślin.
Z zapowiadanego deszczu i burzy jest u mnie tyle korzyści, że pokropione, by się nie kurzyło.
Z burzą było tak, że zbliżała się i sobie skręciła w jedną lub druga stronę, a deszczu spadło tyle, że na suchej ziemi pozostały tylko ślady drobnych dołeczków.
Za to duchota jest niesamowita, że trudno wytrzymuję nawet w cieniu.

Dziś tylko fotki dla wspomnienia, co kwitło od połowy maja do połowy czerwca.





















Na koniec miniaturowy lilak Palibin, który kwitnie po przekwitnieniu tych dużych, a zapach rozchodzi się na całej działce.


Teraz kwitną róże, ale o nich następnym razem.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

24 komentarze:

  1. Bajecznie, spory asortyment kwiatowy, co jedne to piękniejsze.Takie małe lilalki mamy posadzone przed blokiem.Pozdrawiam chłodno ze względu na upał.U mnie porządnie 3 razy lało, beczki mają ludzie pelne aż się przelewało ale dzisiaj znów ukrop.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Ta pierwsza piwonia (od Ciebie) miała 4 pączki, ale dwa chyba zmarzły i nie urosły.
      Ta druga od Ciebie, której tu nie ma, miała 6 pączków i wszystkie chyba uschły albo zmarzły, bo żaden nie urósł i przekształcił się w kwiat podobny do tej białej z drugiej fotki, tylko w kolorze różowy.
      Chyba ją przesadzę w inne miejsce.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Ta wczesna też kwitła a ta różowa też miala pąki i zasychała , jesienią ją przesadziłam ale nowi właściciele ją wykopali.

      Usuń
    3. Urszulo - miałam jedną ciemną piwonię, która przez 3 lata nie kwitła, a w zeszłym roku ją przesadziłam, to w tym roku miała sporo kwiatów.
      Muszę tylko przygotować miejsce, by tę też przesadzić.
      Będzie trudno, bo kwiatów jest gęsto, ale coś innego przesadzę w jej obecne miejsce.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Piękne kwitnące wspomnienia :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne masz peonie. A u mnie pąki przemarzły w czerwcowych przymrozkach. Niebywałe prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatek - dziękuję :)
      U mnie ta pierwsza, czerwona miała tylko dwa kwiaty, bo dwa z czterech pączków zmarzły w majowych przymrozkach.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. U nas też niewiele deszczu pokropiło, nawet kurzu nie zmyło. Za to w tym roku obrodził mi pięknie jaśmin i tak pachnie nadal, że aż kręci się w głowie.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - u mnie tej nocy polało i pogrzmiało, a teraz cały czas kapie :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Piękne kwiaty - szkoda tylko, że z powodu suszy bardzo szybko przekwitają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - dziękuję :)
      Lubię patrzeć na kwiaty, jak powoli rozwijają się, a w tym roku z dnia na dzień rozkwitły i zaczęły znikać.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Pięknie u Ciebie w ogrodzie ..... większość roślin, które pokazałaś kiedyś u mnie gościły. Niestety tego wiesiołka już nie mam, piwonie na wyginięciu ..... ,,starość sama radość,, siły już nie te. Mało typowo ozdobnych, w większości typowo miodo i pyłkodajne królują. Też pięknie kwitną. U nas dzisiaj obficie lało ale to za mało niestety. Ten miniaturowy lilak jest piękny.
    Pozdrawiam .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danko - dziękuję :)
      Kiedyś też miałam więcej kwiatów, a teraz rabaty skurczyły się na konto trawnika, który zajmuje się Ktosiu.
      Ja zajmuję się kwiatami, których i tak jest za dużo jak na moje zmniejszające się siły.
      U mnie w nocy popadało dość solidnie, nawet burze pokręciły się w okolicy, a teraz siąpi mały deszcz, który pewnie da więcej korzyści niż te nocne lania.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Wspaniałe kwiaty, szkoda, że tak krótko cieszą nasze oczy.
    U mnie dzisiaj padało niemal cały dzień, roślinki na pewno zadowolone.
    Serdeczności - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Dzisiaj u mnie słońce świeci, ale jest umiarkowanie ciepło i przyjemnie, a na działce wszystko podlane i zadowolone.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Piękne zdjęcia i kwiaty:) u nas już z przerwania pada 2 dzień, na szczęście obyło się podtopień, choć opady były intensywne- najważniejsze że ziemia trochę się napiła , a my nazbieraliśmy wody do podlewania:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      U mnie dzisiaj słonko i chmurki, przyjemnie ciepło.
      Niektóre róże złamały się pod ciężarem deszczu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Moje klimaty, bo kwiatowe:)
    U mnie w ogródeczku królują teraz róże:)
    Serdeczności moc zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgano - dziękuję :)
      U mnie też róże, ale już niektóre przekwitają, inne połamały się pod ciężarem deszczu, ale już je uporządkowałam i cieszą oczy i nos. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Ojej ale pięknie i kolorowo 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - dziękuję :)
      Teraz już nie jest tak kolorowo, ale jest inaczej.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń