poniedziałek, 26 czerwca 2023

Moja dekoracja nr 6 - szydełkowa

Ostatnio w  Małych Dekoracjach często pojawiały się podkładki wykonane szydełkiem. 
Pomyślałam, że może i ja wykonam jakieś szydełkowe podkładki, tym bardziej, że szydełkiem dawno nie robiłam serwetek. 
Najczęściej cienkie szydełko wykorzystuję do przeciągania nitek przy tworzeniu frywolitek.

Jak pomyślałam, tak zrobiłam.
Pomysł wpadł mi do głowy, gdy sięgając po włóczkę na chustę (o niej TUTAJ), zauważyłam, że w kartonie jest motek bawełnianej włóczki, a głębiej znalazłam jeszcze około pół motka.

Wykonałam komplecik składający się z czterech małych podkładek i jednej większej. 


Mała podkładka ma średnicę 13,5 cm, mierząc po "promykach". 
  

Parzy się smakowita herbatka w specjalnym kubku, który już stoi na podkładce małej. 
 

Duża podkładka ma średnicę 30 cm, mierząc po "promykach". 


Może być podkładką pod wazon albo pod talerzyk z owocami ewentualnie z ciastkami.
Z chwilowego braku innych owoców i ciastek, do fotki posłużyły mandarynki z cytryną. 
 

Okazało się, że ten "nadgryziony" motek, to mniej niż połowa i musiałam "podgryźć" ten cały motek.
W sumie na komplet wyszło 50g włóczki bawełnianej.
Zatem niecały  motek poczeka na nowy pomysł - może inne podkładki powstaną.

Komplet wędruje do galerii zabawy, gdzie w podsumowaniu czerwca pojawi się obok ślicznych prac Uczestniczek.


Podczas pisana tej notki zaczęło wiać, grzmieć i padać dość ostro.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

20 komentarzy:

  1. Bardzo ładne podkładki, wzór ciekawy i gęsty (taki lubię:)).
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze piszę że resztki bezcenne, piekny komplecik Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Resztki mobilizują umysł. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Marcepanowy Kąciku - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Fajny taki komplecik na pewno się przyda, zresztą takie serwetki i podkładki zawsze się przydają. Fajnie że udało Ci się je wydziergać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Podkładek nigdy za mało, a jak uda się do kompletu zrobić coś większego pod talerz z ciachem, to dodatkowa uciecha. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Bardzo fajne podkładki wydziergałaś, splociku. Cały ich urok w prostocie wzoru. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      Lubię robić proste rzeczy, ale nie unikam trudnych.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Takie podkładki mają mnóstwo uroku, Splociku.
    Pozdrawiam - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie wyglądają te podkładki! Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Piękne podkładki, fajny komplet powstał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - dziękuję :)
      Czasami warto wrócić do techniki, którą odstawiło się na chwilę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń