czwartek, 17 sierpnia 2023

Sierpniowa praca do przysłowia i zabaw wielkanocnych

Tego zajączka już kiedyś haftowałam, ale jak już gdzieś pisałam, lubię wracać do niektórych wzorów.
Wzór należy do tych, które przyjemnie wyszywa się, z racji jednego koloru, przez co można dobrać kolor, jaki nam odpowiada, a także dlatego, że można odpocząć od wzorów wielobarwnych. 


Moja sierpniowa praca z kartkami wielkanocnymi wpisuje się w zasadzie w oba przysłowia zabawy Rękodzieło i przysłowia albo... 

Dla przypomnienia, sierpniowe przysłowia to:

1. Trzy razy pomyśl, zanim coś zrobisz, a nie będziesz żałował swych czynów.
2. Jaki pierwszy, drugi, trzeci, taki cały sierpień leci.

Wykorzystałam do haftu kawałki kanw o różnych wielkościach, bo chciałam porównać efekt.


Kanwa nr 1 to - 11 czyli 44krzyżyki na 10cm - haft w 3 nitki,
Kanwa nr 2 to - 14 czyli 54 krzyżyki na 10cm - haft w 2 nitki, 
Kanwa nr 3 to - 18 czyli 70 krzyżyków na 10cm - haft 1 nitką.

Widać, jaka jest różnica między hafcikami w wielkości i wypełnieniu.
Mi najbardziej odpowiada 14 albo 16, ale mam jeszcze z zapasów trochę 11, więc muszę ją do czegoś wykorzystać lecz będą to tylko na małe hafciki.

Wykonałam kartki na trzy sposoby na tej samej niebieskiej bazie.
Wykorzystałam też ścinki papierów, których nie wyrzucam, bo... mogą się przydać. :)))

pierwszy

- zajączek schował się w kwiatach


drugi

- zajączek w ramce, jako obrazek


trzeci

- zajączek w jajku i w towarzystwie takich pomazanych pisanek.


Wszystkie kartki razem dorzucam do galerii prac sierpniowych - TUTAJ.



Kartki podrzucam też do zabaw:

- u The Primitive Moon

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

26 komentarzy:

  1. Hafciki z zajączkiem są śliczne i pięknie się kartki prezentują:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Bardzo sprytnie, prace są śliczne, zajączek jest piekny w każdym formacie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny ten zajączek.
    Rozumiem Cię, też lubię wracać do niektórych wzorów czy pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agaja - dziękuję :)
      Trudno nie wracać do czegoś co dobrze się wykonuje bądź do dobrego, udanego pomysłu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Świetny ten zajączek. I te mozaikowe jajka też. Spasowałaś to idealnie splociku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeden wzór hafciku, a jakie fajne różnorodne karteczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      I to jest właśnie fajne, że z jednym wzorem można uzyskać wiele różnych kartek.
      Niewykluczone, że ten wzór jeszcze kiedyś pojawi się na moich kartkach.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Bardzo ładny i sympatyczny ten zajączek. Bardzo podobają mi się wszystkie kartki, Splociku.
    Pozdrawiam - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Są wzory, do których wraca się i ten do takich należy.
      Jak widać można go różnie komponować na kartkach.
      Ty pewnie zrobiłabyś ciekawsze kartki; podziwiam Twoje kompozycje.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Super kartki wielkanocne. Urocze haftowane zające.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też bardzo lubie ten wzorek i haftowałam go w różnych wersjach kolorystycznych. Wyszły śliczne kartki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Bardzo fajne kartki, chociaż przyznaję, że najbardziej podoba mi się ta z jajkami, gdzie haft jest 1 nitką na niewielkim skrawku kanwy.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - dziękuję :)
      Mi też podoba się haft jedną nitką, ale moje oczy już nie mają ochoty na taką drobną kanwę.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Szczypta magii u Anny22 sierpnia 2023 20:47

    Jeden hafcik w trzech odsłonach karteczkowych ślicznie się prezentuje, Fajna interpretacja przysłowia:)
    Pozdrawiam słonecznie Splociku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł z takim eksperymentem. Wszystkie są śliczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyno - dziękuję :)
      Eksperymentować czasami lubię. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Śliczne kartki 👍Ja kiedyś wyszywałam na resztkach jakie miałam i na 11ct wyszyłam kwiatki i kupiłam duuużo tej kanwy,a potem odkryłam,że na 14ct są wzorki ładniejsze 😊 No i zostałam ze sporą ilością kanwy 11ct 🙈 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      Ja też mam jeszcze zapas11ct, ale nie tyle co TY i też uważam, że na 14ct oraz na 16ct wychodzą najlepsze hafty i na tych najlepiej mi się wyszywa.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń