niedziela, 24 marca 2024

Rękodzieło do cytatu - marzec

Najczęściej tak bywa, że podaję wytyczne dla Was w zabawie Rękodzieło i przysłowia albo...2 kierując się słowami, które mogą Wam podpowiedzieć, co ciekawego wykonać.
Potem dopiero zaczynam się zastanawiać, co ja mam z tym zrobić, bo u mnie najczęściej jest jak u Was - na początku pustka w głowie.
Po kilku dniach przychodzi pomysł i dzieje się. 

Przypomnę, co zaproponowałam na marzec. 

1. Przysłowie 
Nie z każdego drzewa można zrobić flet.

2. Cytat 
Kobiety przypominają krawcowe: "szyją grubymi nićmi", "haftują", a czasem "robią z igły - widły". - Magdalena Samozwaniec

W tym miesiącu pobawiłam się do cytatu, z którego wybrałam słowa krawcowe oraz szyją.
Nie jest to nic niezwykłego, tylko prosta, zwykła szyciowa praca.

Od jakiegoś czasu nosiłam się z zamiarem wymiany poduszek z wełny, które już mi się opatrzyły.
Postanowiłam przekazać je tam, gdzie mogą jeszcze posłużyć innym.
Wyprałam je i oddałam do Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu, gdzie pani stwierdziła, że to wspaniały podarunek, który przyda się podopiecznym.

W drodze powrotnej wstąpiłam do sklepu z tkaninami i dodatkami krawieckimi, gdzie kupiłam grubą ocieplinę krawiecką.
W szafie miałam spory kupon tkaniny bawełnianej, z której wykroiłam odpowiednie prostokąty, zszyłam je, a powstałe worki wypełniłam otuliną i zszyłam otwarte boki. 


Otrzymałam w ten sposób poduszki, które są ubrane w jednolite białe, pluszowe powłoczki, ponieważ pasują mi do wystroju.


Ale, żeby nie było tak monotonnie założyłam na nie opaski wykonane w ramach mojej zabawy Swobodne haftowanie - TUTAJ
Kto pamięta tę zabawę?


Na przyszłość może ubiorę je w powłoczki z haftem, zobaczymy co przyniesie czas.
Tymczasem poduchy wędrują do galerii zabawy Rękodzieło i przysłowia albo...2 - TUTAJ.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

30 komentarzy:

  1. Super podusie! Jak to dobrze mieć umiejętności krawieckie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      Czasami przydają się :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Coś nowego, poduszki są śliczne, odświeżyłam sobie dekoracje domową, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam,pamiętam ,z haftami z tej zabawy uszyłam /a raczej naszyłam/torbę bawełnianą .Powędrowała gdzieś na Ukrainę.
    Pluszowe podusie są milutkie ,do przytulania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Bawiłaś się w tej zabawie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Super pomysł z takimi opaskami. Poszewki można mieć te same, a zmieniać tylko ozdobne akcenty :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko - dziękuję :)
      Na zmianę mam opaski wykonane w Twojej zabawie w bombkowanie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. I super pomysł - bo prostota jest śliczna, a jak się znudzi to zawsze coś tam na pewno wymyślisz :) Czasami trzeba jakiejś odmiany :))) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato - dziękuję :)
      Zawsze opaski można wymienić na inne. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Super pomysł z tym pasem haftu. Można go zmieniać w zależności od pory roku i humoru. Brawo!🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Mam jeszcze opaski na zimowe Święta i na dwie poduchy na najbliższe Święta.
      Może będzie okazja zrobić jeszcze inne opaski na zmianę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Poduszki powstały w bardzo pomysłowy sposób, a opaski dopełniły dzieła. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - dziękuję :)
      Opaski to fajny wymienny element dekoracji. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Bardzo ładnie te haftowane opaski wyglądają na podusiach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny pomysł z tymi opaskami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze podziwiam, gdy ktoś potrafi wykonać potrzebne do domu rzeczy we własnym zakresie. Ja niby też wiele rzeczy umiem sama zrobić, ale nie wszystko ;) Fajne poduchy :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anko - dziękuję :)
      Kiedyś szyłam też niektóre ciuchy dla siebie, ale taka była potrzeba, teraz nie muszę, ale czasami siadam do maszyny by coś uszyć, jak choćby zakładki w zeszłym roku.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Super 🤩 Za mną chodzą haftowane poduszki, ale doba się nie chce wydłużyć 🙈 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      Też myślę o haftowanych poduchach, ale póki co tylko myślę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Ja pamiętam opaski! Też przydałoby mi się ujednolicić poduszki na kanapie, ale na to przyjdzie czas.
    Pozdrawiam już w świątecznym nastroju!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      "Swobodne haftowanie", to była trzecia z kolei zabawa, którą zorganizowałam.
      Wcześniej były kolejno: "Tęczowa jesień" i "Zając w porcelanie". :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Fajni Ci te poduchy wyszły a pomysł z tymi opaskami doskonały, zawsze można je przełożyć do innych poduszek. A poduszki takie same na kanapie to też rewelacyjny pomysł, będą super wyglądać wszystkie takie same.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Lubię, gdy poduchy leżące na jednym meblu są takie same lub podobne w komplecie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Piękne i milusie podusie. Hafciki dodają uroku. Fantastycznie pasują do przysłowia :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne poduszkę☺️☺️ a pomysł z opaskami jest naprawdę świetny ☺️☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AnilinaAno - dziękuję :)
      Ten sposób na poduchy jest super, bo poducha stała, a ozdoba wymienna. :) :) :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń