środa, 20 marca 2024

Coś prostego i ufokowego - marzec

Dawno temu (na początku blogowania), gdy zaczynałam bawić się w wykonywanie kartek, nie myślałam o zastosowaniu haftu.
Kilka kartek przeleżało do dziś, bo zawsze robiłam nowe do bieżącego wysyłania.
Często wykonałam kilka kartek więcej i te nadwyżki zawsze zostawały.
Wkładałam je do segregatorka i najczęściej o nich zapominałam.
Teraz przekładając kartki z tamtych lat znalazłam ufoki i postanowiłam nadać im trochę nowego charakteru.
 
To były chyba pierwsze kartki, które wykonałam jeszcze będąc na bloxie.


Niestety nie mam oddzielnej fotki, dlatego kartkę wskazałam czerwoną strzałką.
Troszkę ją "odświeżyłam" dodając kilka drobnych elementów z wykrojników.
Jest na niej taki mały bałaganik, ale przyznaję - nie wpadłam na lepszy pomysł.


Druga z tych kartek wyglądała tak - akurat dla niej załapało się osobne zdjęcie.


Po dodaniu kilku elementów wykrojnikowych, kartka wygląda nieco inaczej.


Z tamtych lat znalazły się też dwie kartki z haftem matematycznym.
Było to wówczas z mojej strony przypomnienie o takim hafcie, bo nie widać go było w sieci, a dzisiaj ten haft jest pięknie wykonywany i co ważne, dostępnych jest mnóstwo schematów.

Zastosowałam własny, bardzo prosty wzór do przypomnienia na czym polega haft matematyczny.


Kartka z lewej strony, po dodaniu kilku drobiazgów zmieniła wygląd, co widać niżej.
 

Tak samo stało się z kartką z prawej strony.


Czasami warto dać nowe życie czemuś z przeszłości, co przeleżało niezauważone przez kilka, a nawet kilkanaście lat.
Czasami też dobrze jest bawić się w różnych zabawach, jak choćby zabawa Coś prostego, które motywują do zajęcia się zapomnianymi skończonymi bądź nieskończonymi pracami.


Ponieważ było to bardzo proste zadanie z udziałem ufoków, więc kartki wysyłam do zabawy u Reni.


TUTAJ jest kilka obrazków, które wyhaftowałam matematycznie, a TUTAJ różne moje prace z tym haftem.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

32 komentarze:

  1. Wykrojniki zrobiły dobrą robotę ,teraz jest na bogato.Mnie się te Twoje "bałaganiki"podobają -dużo się dzieje na takiej karteczce.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Czasami bałaganiki są udane, ale czasami są niewypałem.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Bardzo fajny taki kartkowy lifting :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nadałaś nowy, nowoczesny szlif starym kartkom, dzięki temu bardzo zyskały i są urocze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Splociku bardzo dobrze, że dałaś nowe życie zapomnianym kartkom. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba też mam kilka takich kartek, część wystarczy dokleić tylko do baz, ale ostatnio mam za mało motywacji ;) Fajne kartki powstały , a najważniejsze, ze mogły ujrzeć jeszcze światło dzienne :) Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Mam nadzieję, że adresatkom/adresatom spodobają się.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. To takie słodkie kartki od serca, mnie się podobają.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Myślę, że wszystkie własnoręcznie robione kartki wykonywane są z sercem. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Hafty matematyczne bardzo ożywiają proste karteczki.
    Tego haftu nauczyła mnie lata temu sąsiadka ze szpitalnego łóżka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - dziękuję :)
      To był bardzo prosty wzór, później rozkręcałam się i haftowałam wzory trudniejsze, gęściejsze, przerabiałam wzory z haftu krzyżykowego - takie moje improwizacje.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Ja z takich starych kartek wycinam tylko tyły do ponownego wykorzystania a przody wyrzucam, ale fakt jest też taki że nie mam starych kartek z początków blogowania. Fajnie że dałaś tym starym kartkom nowe życie. A haft matemtyczny to fajna rzecz, mam nawet specjalne nici do tego haftu , ale może też haftować zwykłą muliną. Jest niewątpliwy sentyment do takich kartek , czego to człowiek w życiu nie próbował : -). Te wykorojnikowe elementy , które dodałaś uczyniły z tych starych kartek inne fajniejsze kartki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Kiedyś miałam pomysł, by zostawiać sobie z różnych serii kartek jedną i stworzyć historię moich kartek, ale ostatnio doszłam do wniosku, że przecież mam fotki, a wystarczająco ogromny mam zbiór Waszych kartek w wieli pękających w szwach segregatorkach o rozmiarze A4.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Splociku, pięknie prezentują się upiększone przez Ciebie kartki.
    Pozdrawiam - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne kartki wyszły po małych przeróbkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Dziękuję metamorfozie i dodatkom hafty kartki dostały nowe oblicze 🙂😚😜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato-Beciu - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Śliczne metamorfozy ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba i ja muszę zrobić podobny przegląd ... Fajnie podrasowałaś pierwotne pomysły i dałaś kartkom drugą szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Mam jeszcze kilka kartek z wcześniejszych lat, ale te wykonane były już po pierwszych doświadczeniach.
      Pewnie i na nie przyjdzie czas, by poszły w świat.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Dzięki metamorfozie karki dostały drugą szansę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - dziękuję :)
      Czasami warto coś przerobić, by uzyskać lepszy efekt.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Super wyszły metamorfozy☺️☺️ Pozdrawiam ☺️☺️

    OdpowiedzUsuń