czwartek, 21 marca 2024

Wiosenne migawki

Przyszła wiosna, a z nią pierwszy wiosenny deszcz.
Od rana padało, później przyszło przejaśnienie i chwilka ze słonkiem, a po południu znów nadciągnęły chmury deszczowe - taki to był pierwszy dzień Wiosny 2024. 

A jeszcze wczoraj było pięknie, byłam na działce i "zapisałam" w pamięci aparatu to, co kwitnie od kilkunastu dni i to, co właśnie zaczyna rozwijać kwiaty.

To, co kwitnie od początku marca...







Pszczółki też od dłuższego czasu odwiedzają moje kwiaty - zaczęły od wrzośców, o których pisałam TUTAJ.


Teraz mają krokusy do dyspozycji krokusy i budzące się inne kwiaty wczesnej wiosny - o nich niżej.


Drobne kwiatki rozwija miechunka.


Hiacynty rozwijają kwiatowe dzwoneczki.


Na razie tak wyglądają hiacynty różowe i błękitne, białe jeszcze są w zamkniętych szyszkach.


Miniaturowe żonkile.


Duże żonkile zbuntowały się, w jednej kępie mają dwa kwiatki, a w trzech innych po jednym.
Zastanawiam się jaka jest tego przyczyna.


Zaczynają też kwitnąć sasanki.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam oglądać, cudownie ,świąt jest piękniejszy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - masz rację - świat pięknieje :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Piękna kwiaty masz na działce tych krokusów to Ci zazdroszczę !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna wiosna. U mnie akurat trochę pochłodniało. W Irlandii wiosna przychodzi szybciej , część drzew już poprzekwitała, rododendrony skąpane w kwiatach ale i tak w tym roku wyjątkowo chłodno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      Każdy ma wiosnę w swoim czasie, a dzięki temu możemy cieszyć oczy fotkami wiosny u innych w różnym czasie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Oj cudnie już jest, oby jeszcze tylko słupki poszły trochę do góry, bo mam już serdecznie dość zimnicy:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Ja też czekam na te wyższe słupki, ale bez przesady. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Wiosną to moja ulubiona porą roku !
    Może dlatego że urodziłam się na wiosnę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato-Beciu - lubię wiosenny czas, gdy rośliny budzą się po zimowym śnie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Eluniu - podzielam Twoje zdanie :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Wiosna, ach to ty!
    Wiosenne kwiaty są cudne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie na działce! Moje krokusiki już przekwitły, teraz zaczynają rozwijać się żonkile i hiacynty. Może trzeba mocniej sypnąć nawóz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewinko - dziękuję :)
      Jedne krokusiki mi nie wyszły więc albo zginęły albo wyjdą spóźnione.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Piękne kwiatki :) U mnie dopiero będzie wysiew. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      U mnie właściwie nie ma sianych kwiatów, ale chyba w tym roku coś wysieję.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń