piątek, 1 maja 2020

Rękodzieło i przysłowia - maj

Kolejny miesiąc za nami i o miesiąc bliżej do normalności, jaka by ona nie była...
Być może maj będzie przełomem w drodze do normalności, a póki co, uczcijmy ten miesiąc zgodnie ze starą tradycją.
Miałam zaproponować zabawę specjalnie na miesiąc maj, ale doszłam do wniosku, że zbyt dużo jest zabaw różnych, by dorzucać jeszcze jedną, nawet taką krótką - miesięczną.

Jak sięgam pamięcią, za moich młodzieńczych lat, miesiąc MAJ był u nas Miesiącem Zakochanych.
Zakochane pary snuły się alejkami parków, przesiadywały na ławeczkach, a na ulicach co kawałek można było spotkać kwiaciarki z małymi bukiecikami kwiatków...
Kilka lat temu, chcąc wskrzesić starą, odstawioną na bok tradycję, pisałam o Miesiącu Zakochanych, co tydzień cytowałam fragmenty piosenek i wykonywałam serduszka szydełkowe i frywolitkowe.

Teraz, gdy zastanawiałam się nad przysłowiami do majowego zadania zabawy Rękodzieło i przysłowia, wpadł mi do głowy pomysł, by przypomnieć o tamtych wpisach związanych z Majem i Zakochanymi oraz by jedno przysłowie wiązało się zakochaniem/miłością.
Wszystkie ówczesne, cotygodniowe wpisy zebrałam w jednym majowym wpisie pięć lat temu (KLIK).
Zapraszam do przejrzenia tych wpisów, a być może zainspirują Was do interpretacji przysłowia nr 1.
Może wykonacie coś wyjątkowego dla osoby, którą kochacie najbardziej...

Przysłowie drugie, może pośrednio wiązać się z miłością, także nie powinno sprawić żadnej trudności. :)

Na MAJ wybrałam (mam nadzieję, łatwe) przysłowia:
1. Żar prawdziwej miłości nigdy nie gaśnie.
2. Nasza poduszka jest naszym najlepszym doradcą.

Życzę (mimo wszystko) przyjemnej zabawy. :)

Zabawa "Rękodzieło i przysłowia" trwa. 
 
Wszystko na temat zabawy napisałam TUTAJ. Zapraszam :)


TUTAJ  jest zadanie 1 - styczniowe i efekty prac.
TUTAJ  jest zadanie 2 - lutowe i efekty prac.
TUTAJ  jest zadanie 3 - marcowe i efekty prac.
TUTAJ  jest zadanie 4 - kwietniowe i efekty prac.

"W dobrej kompanii godzin nie rachują", więc dołącz do kompanii i baw się dobrze. :)))

Efekty prac do zadania nr 5 widać poniżej, a o skojarzeniach z przysłowiami poczytacie w blogach - linki nad poszczególnymi fotkami.

1. Anna Iwańska

2. Czarna dama

3. Renata

4. Haft i Patchwork

5. Urszula97

6. Carpediem30
- przysłowie nr 1 i 2

7. Primitive Moon

8. Ewa

9. Evi

 10. Mięta
 

11. Nina

12. Ja Splocik
- przysłowie nr 1

- przysłowie nr 2



30 komentarzy:

  1. Pomysł już mam, ciekawe czy uda mi sie go zrealizować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - jak Cię znam, to na pewno wykonasz coś wyjątkowego. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Nie wiem czy wyjątkowe, ale coś mam;)

      Usuń
    3. Reniu - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. O, bardzo podoba mi się drugie przysłowie.
    Miłej majówki, Splociku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - to może wykonasz coś do zabawy i przy okazji dołączysz do bawiących się. :)
      Zapraszam :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Splociku :)
    Maj w tym roku będzie miesiącem niezwykłym, nietypowym, innym niż wszystkie poprzednie - określeń można by dać wiele.
    Na pewno nie zobaczymy przytulonych par, snujących się po parkach, chociażby dlatego, że teraz tych parków nie odwiedzamy tak tłumnie.
    Maj jako miesiąc zakochanych rzeczywiście powoli zanika - chyba wraz z zakochanymi parami naszego pokolenia.
    Na pewno się powtarzam (bo o tym rozmawiamy nie pierwszy raz) - kiedyś był Maj Polskiej Piosenki w radiowej jedynce, której już nie słucham, bo jest tak strasznie upolityczniona. Było również propagowane w radio Święto Niezapominajki.
    Mnie jednak maj kojarzy się przede wszystkim z Dniami Książki i ulicznymi kiermaszami, atrakcyjnymi w czasach prawdziwego głodu książki.
    A ja jeszcze kończę swój kwietniowy obrazek, ale wszystko idzie mi teraz bardzo wolno, chociaż poświęcam robótkom dużo czasu.
    Pozdrawiam majowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - tak, Maj Zakochanych zanika, ale widać wszystko zmienia się, a po jakimś czasie wraca, więc może kiedyś i ten miesiąc miłości wróci...
      Kiedyś maj był przepełniony różnymi imprezami, których już dzisiaj nie ma - szkoda...
      Kwietniowy obrazek dołączy do wpisu, gdy tylko dasz mi znać o wpisie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Są kolejne przysłowia.1 wiadomo, drugie w sumie też, tylko włóczki chyba nie będzie na drugie.Pozdrawiam deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dasz radę :)
      Na pewno wykorzystasz jakieś włóczki, może uwolnisz resztki. :)
      Wszędzie pada a u mnie nie chce. :(
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. No tak Maj to miesiąc zakochanych , tylko kto o tym teraz myśli ?? Wszyscy poirytowani przymusowym odosobnieniem i przebywaniem razem 24 h na dobę. Ale fajnie że o tym przypomniałaś, przysłowia jak najbardziej na czasie .. już chyba nawet mam pomysł :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - właśnie teraz, choć trudno o tym myśleć, to można zrobić coś dla ukochanej osoby, coś wyjątkowego...
      A na romantyczny spacer można iść, ale w maseczce i bez przytulania. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Nie wiem czy Splociku przyjmiesz taką moją interpretację drugiego przysłowia :-) Mam cichą nadzieję że tak
      https://iwanna59.blogspot.com/2020/05/wielkanocna-poducha.html

      Usuń
    3. Aniu - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. A mnie maj kojarzy się przede wszystkim z pochodami pierwszomajowymi. I nie ważne, że były bardziej lub mniej pod przymusem,że nie rzadko z nich uciekałam,ale wspominam je z sentymentem, bo pomimo wszystko były radosne, wielokolorowe, pełne muzyki orkiestr dętych, kwiatów naturalnych i sztucznych,chorągiewek biało czerwonych, balonów i baloników niesionych przez dzieci.Nie lubiłam może w nich bezpośrednio uczestniczyć, ale lubiłam oglądać. Zresztą ciągle nie wiem co złego w świętowaniu pierwszego maja. Przecież to Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy – międzynarodowe święto klasy robotniczej, obchodzone od 1890 corocznie na całym świecie - 1 maja.A więc naprawdę nie jest to żadne święto komunistyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - do pochodów pierwszomajowych mam sentyment i chociaż czasami nie miałam ochoty w nich uczestniczyć, to nie mogłam się mignąć, bo zawsze byłam w jakiejś grupie, która miała obowiązek reprezentacyjny.
      Też nie mogę zrozumieć, że rzesze ludzi traktują 1 Maja jako święto komunistyczne, a ono z komunizmem ma tyle wspólnego, że w tym ustroju robotnicy wywalczyli dla siebie ośmiogodzinny dzień pracy oraz godziwą zapłatę i godziwe warunki pracy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Moja praca jest tutaj:
    https://misiowyzakatek.blogspot.com/2020/05/pachnace-poduszeczki.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. U mnie zakochani na zawsze, żyli długo i szczęśliwie:
    https://haftipatchwork.blogspot.com/2020/05/dzisiaj-ostatnia-karteczka-na-dwie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Melduję wykonanie zadania majowego, mam nadzięję że będzie mi zaliczone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Tym razem wyjątkowo udało mi się wyhaftować coś do obu przysłów :) Zostawiam ślad i pozdrawiam serdecznie :)
    http://30carpediem30.blogspot.com/2020/05/rekodzieo-i-przysowia-maj.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carpediem - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Udało mi się zrobić poduszkę do 2 przyslowia
    https://theprimitivemoon.blogspot.com/2020/05/prezent-na-1-komunie.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Primitive Moon - :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Splociku, tutaj jest moja interpretacja przysłowia :)
    https://www.bibliotekarekodziela.pl/2020/05/rekodzieo-i-przysowia-maj.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń